Probleme Aparute Kq 750
#61
Posted 30 May 2009 - 05:33 PM
#62
Posted 30 May 2009 - 05:44 PM
#63
Posted 31 May 2009 - 07:48 PM
aici e ceva dreptate , este vorba de filtru de aer de fabrica se uzeaza repede si lasa sa treaca prafu prin el ...cea ce duce la o uzura prematura a segmentilor si de aici problema consumului de ulei.
#64
Posted 17 July 2009 - 08:30 PM
Intrucat a aparut si la doua KQ750 de-ale noastre aceasta problema, as dori sa intram putin in subiect.
Exista un defect constructiv? Daca da, la ce piesa/subansamblu? Ca dace e o problema de ungere, secmentarea nu va elimina problema, daca e o problema cauzata de materialul secmentilor, e altceva.
Stiti ceva mai concret?
La aprox. 2000km nu este normal sa trebuiasca umblat in motor SUzuki, mai ales la o serie de KQ 750. De altfel am sesizat defectiunea direct la Suzuki (Hu si Jp) si asteptam un raspuns.
Edited by fatcat, 17 July 2009 - 08:30 PM.
#65
Posted 17 July 2009 - 08:44 PM
FIi bun si lamureste-ma te rog.
Cat a durat si cat a costat operatiunea? Unde si cum ai procurat secmentii si garniturile?
Unde ai facut reparatia? Cine a platit pentru ea (tu sau garantia)?
Cum scrie si mai sus, avem o (doua) problema absolut similara: KQ 750 Axi achizitionate in 2008 de la dealer in Ro (inmatriculabile). Ambele atvuri sunt service-ate si intretinute, au de altfel abia aprox. 2000km. La unul a debutat problema cu un zgomot (tacanit) si cu consum de ulei progresiv - de la tura la tura consuma mai mult. Al doilea nu face nici un zgomot ciudat, dar cand l-am verificat de ulei dupa aprox. 600km de la ultima revizie, am constatat ca lipseau 1,5l !!!. Consuma cam 3-400ml la 100km.
Ambele atv-uri sunt in garantie, dar evident dealerul "deocamdata nu-l numim" refuza preluarea costurilor reparatiilor.
Drept care vom face lucrurile ca la carte, incepand cu verificarea seriei constructive direct la Suzuki - daca respectiva serie a avut recall-uri, deja suntem mult mai aproape de o solutie. Daca nu, vom face o expertiza tehnica si vom merge in instanta daca e cazul.
Apropos, tu ce serii ai la ATV (sasiu si/sau motor)?
MAi e si altcineva in aceasi situatie? Daca da, rog luati legatura cu mine.
Edited by fatcat, 17 July 2009 - 08:47 PM.
#66
Posted 17 July 2009 - 10:22 PM
Edited by undercover, 17 July 2009 - 10:23 PM.
#67
Posted 18 July 2009 - 07:32 AM
Apoi, la 2000km pot spune ca abia si-a terminat rodajul motorul respectiv, daramite sa fie deja uzat si sa consume ulei.
Fara suparare pentru stimabilii dealeri dar concluzia mea dupa aproape un an in ale atv-urilor, cunsocand reteaua din Ro, am ramas cu impresia ca nimeni nu vrea sa spuna adevarul despre cum stau lucrurile cu jucariile noastre. In afara de cativa oameni care au in gena lor sa fie oameni, exista o intreaga trupa care mai degraba vrea sa dezinformeze si sa lase omul in ceata decat sa faca in asa fel incat lucrurile sa fie clare. In acelasi timp, e pacat ca Suzuki Romania nu se implica mai mult si lasa lucrurile asa. Asta aduce mari deservicii marcii si e pacat.
Vanzarea sa se faca cinstit, corect. Nu a comentat nimeni niciodata adaosurile dar seriozitatea unor dealeri... e de fapt neseriozitate. Garantia sa fie garantie si sa nu fim nevoiti sa ne gasim dreptatea prin tribunale ca atunci o sa fie vai si amar daca se ridica cativa care cunosc cum stau lucrurile si informeaza toata lumea.
Nu sunt tendentios, nu reclam nimic, dar adunand o gramada de informatii de-a lungul timpului cam asta e concluzia care s-ar desprinde.
Mai multa implicare dpdv oficial, mai multa transparenta ar fi binevenita pentru toata lumea. Cu siguranta se poate.
Cu siguranta unii, sunt destui care asta fac, adica vand si repara atv-uri si altele de gen se vor simti deranjati de ceea ce zic eu dar inainte de asta, sa incerce sa vada buna intentie si sa se gandeasca de doua ori daca nu cumva e cazul sa schimbe putin macazul si sa aleaga linia spre directia seriozitate.
In aceeasi masura, aprecierile noastre pentru cei ce pun suflet si se implica cu adevarat si fac treaba buna.
#68
Posted 18 July 2009 - 09:24 AM
merci, te rog da-mi contactul furnizorului de secmenti. Cumva B&S Motors?
CE altceva ai mai inlocuit?
Cat ai facut cu atvul de cand ai facut reparatia si cum se comporta?
#69
Posted 18 July 2009 - 09:31 AM
Apoi, la 2000km pot spune ca abia si-a terminat rodajul motorul respectiv, daramite sa fie deja uzat si sa consume ulei.
Probabil ca nu. Eu am renuntat la serviciile service-ului si implicit la garantie dupa primele doua "revizii" in care mi-a fost schimbat filtrul si uleiul si atat. Chiar daca, fiind cu manualul in mana" insistam sa se faca si alte verificari. DE atunci ma ocup singur.
DAr, asa cum observi si tu, la 2000km nu ar trebui sa fie nimic de reclamat la motor, indiferent cum si ce ai facut cu atv-ul. Revin si afirm ca ambii posesori folosesc atv-urile foarte "atent", drumuri forestiere, putin asfalt de legatura, din cand in cand padure ... Deci nu ar exista nici un motiv sa li se refuze garantia.
#70
Posted 18 July 2009 - 11:08 AM
#71
Posted 18 July 2009 - 11:13 AM
..si ar mai fi interesant de mentionat ce ulei exact s-a folosit la motoare...daca s-au respectat indicatiile manualului...
Edited by yanq, 18 July 2009 - 11:17 AM.
#72
Posted 18 July 2009 - 11:53 AM
Deasemenea au mai fost probleme recunoscute de Suzuki dar de care nu am auzit pe la noi. Una din ele exact asa s-a manifestat, ca un zgomot de clubutori cu jocuri mari dar de fapt zgomotul venea din alte parti... axa cu came, etc.
Mda, se pare ca nu sunt singurul care am ajuns la concluzia ca unii nu vor sau nu stiu sa faca servisarea corect. Din fericire nu am ajuns la concluzia asta ca proprie experienta.
#73
Posted 03 April 2010 - 09:14 PM
#74
Posted 06 April 2010 - 11:59 AM
Acum...depinde si ce ulei folosesti, eu am un KawaBF 750 si i-am pus Motul V300 10 W 40, asta fiind un ulei racing il mananca imediat, mai ales daca il forjez in Low
#75
Posted 06 April 2010 - 01:51 PM
In motor am pus MVX1000 - Yacco si am schimbat la 500-700km. Nu consuma fir de ulei de motor (sau consuma cat sa nu imi dau eu seama - si am un ochi ager!); verific la fiecare plecare; de multe ori si cand il las acasa. Uleiul nu apuca sa capete culoarea neagra, ramane galbui.
Am observat ca uleiul de filtru de aer isi pierde proprietatile in timp - nu mai e lipicios ci se usuca; ramai putin unsuros pe mana dar nu lipicios! Cred ca daca nu suntem atenti cu filtrul de aer e posibil sa intre mizerie chiar prin porii filtrului. Am observat ca buretele filtrului nu mai arata ca nou: e mai putin afanat, mai tasat, motiv pentru care il schimb; schimb si uleiul de filtru de aer.
La mine regimul de utilizare e destul de normal - soft; nu il turez tare, nu il tin turat; pe sosea rareori ating 70km/h. In treapta de viteza Low nu turez; daca depasesc 10 km/h schimb in High; sunt atent la electroventilator (sa porneasca, sa se opreasca) - de exemplu pe low cand e foarte cald ventilatorul are tendinta de a merge continuu, ceea ce nu imi place - schimb imediat in High. Urmeaza sa schimb lichidul de racire original cu Motocool Expert de la Motul - lichidul are deja 2 ani si schimbarea se recomanda de producator; daca simt vreo diferenta de racire (putin probabil) scriu pe forum.
#76
Posted 06 April 2010 - 05:09 PM
#77
Posted 06 April 2010 - 09:28 PM
In motor am pus MVX1000 - Yacco si am schimbat la 500-700km. Nu consuma fir de ulei de motor (sau consuma cat sa nu imi dau eu seama - si am un ochi ager!); verific la fiecare plecare; de multe ori si cand il las acasa. Uleiul nu apuca sa capete culoarea neagra, ramane galbui.
Am observat ca uleiul de filtru de aer isi pierde proprietatile in timp - nu mai e lipicios ci se usuca; ramai putin unsuros pe mana dar nu lipicios! Cred ca daca nu suntem atenti cu filtrul de aer e posibil sa intre mizerie chiar prin porii filtrului. Am observat ca buretele filtrului nu mai arata ca nou: e mai putin afanat, mai tasat, motiv pentru care il schimb; schimb si uleiul de filtru de aer.
La mine regimul de utilizare e destul de normal - soft; nu il turez tare, nu il tin turat; pe sosea rareori ating 70km/h. In treapta de viteza Low nu turez; daca depasesc 10 km/h schimb in High; sunt atent la electroventilator (sa porneasca, sa se opreasca) - de exemplu pe low cand e foarte cald ventilatorul are tendinta de a merge continuu, ceea ce nu imi place - schimb imediat in High. Urmeaza sa schimb lichidul de racire original cu Motocool Expert de la Motul - lichidul are deja 2 ani si schimbarea se recomanda de producator; daca simt vreo diferenta de racire (putin probabil) scriu pe forum.
Pai, la ce descrii tu aici, nu vad cum ar putea sa manance ulei. Si chiar daca ar manca, in 500km nu ti-ai da seama ca deja ai si schimbat uleiul. Sigur, se poate si asa, dar eu personal nu cred ca merita. Trebuie sa existe o preocupare dar nu se justifica una atat de excesiva. La mine de exemplu nu se poate pune problema unui astfel de regim de sanatoriu. Uneori turez la max. pentru 1,2,3 sau mai multe minute, in low sau high, alteori apuc sa merg cu 120kmh pentru cateva minute, alteori am radiatorul atat de infundat ca merge electroventilatorul continuu, etc. Tote aceste regimuri de lucru depind de moment si contribuie la starea mea de suflet, la urma urmei nu am cumparat un bibelou ci un aparat japonez solid si scump si ma astept sa mearga in aceste conditii. Nu ma deranjeaza ca mananca ulei, ma deranjeaza numai faptul ca fabricantul, importatorul sau cel care comercializeaza aceste masinarii nu au bunul simt sa ma anunte pe mine ca utilizator la ce sa ma astept daca vreau sa-l exploatez pentru ceea ce a fost facut si vandut. Adica sa verific uleiul la fiecare iesire, sa schimb filtrul de aer cu unul performant sau cum sa fac o intretinere corecta. Nimeni nu iti spune asta, de parca daca ai stii ca mananca ulei nu ai mai cumpara....Trebuie sa descoperi pe barba si banul tau ca uleiul nu-stiu-care e mai "volatil" dar ca merita pentru ca defapt protejeaza mai bine, sau ca filtrul de aer livrat din fabrica este un gunoi care poate sa-ti cauzeze pagube de ordinul sutelor sau miilor de euro.
#78
Posted 06 April 2010 - 09:33 PM
Ma voi gandi la o metoda prin care sa pot pune postul asta intr-un fel in care sa fie vizibil in permanenta...macar in sectiunea de dealeri
#79
Posted 07 April 2010 - 08:02 AM
Sunt de acord cu tine referitor la fabricant / importator / comerciant. Si eu am aflat despre bucuriile posesorului de motor / ATV de la un amic care are un KTM 450 EXC Racing (cu un motor mult mai pretentios decat cel de KQ). El schimba uleiul foarte des - dupa 2 ture - motorul nu are kilometraj. Tot el imi povestea despre motoare prajite, ramase fara ulei sau distruse de praf cu filtrul de aer uscat sau imbacsit. www.nyrocatv.com este o sursa buna de informare; sunt si ineptii dar eu am gasit informatii utile. Informatiile pe care eu le-am luat de la amicul cu KTM si de pe Nyroc trebuiau sa vina de la vanzator!
De asemenea e gresit faptul ca la noi revizia nu e revizie ci un schimb de ulei... Va dura pana cand piata de ATV-uri de la noi se va maturiza si este foarte bine ca exista semnale de alarma puternice - precum cel de pe acest forum! Numai la presiune lucrurile se schimba!
Referitor la regimul de intretinere, eu aleg sa il protejej. Eu stiu ca aprox una din 3 verificari ale filtrului de aer mi-a atras atentia ca acesta este uscat dar curat; am uleiat si gata; a durat 5 minute; daca nu verificam si plecam cu el uscat parful era in motor si apoi segmentam; deci pentru mine a meritat. Cu 120 nu merg (nici nu stiam ca poate atata) dar fac asta in primul rand din motive de siguranata - sunt fricos. Radiatorul nu l-am infundat niciodata pentru ca simt ca il stric daca fac asta; ma gandesc ca daca nu are racire buna uleiul se incinge, se subtiaza si ungerea nu mai e eficienta; se dezvolta crapaturi si zgarieturi pe camasa si segmenti si... desfac motorul.
Cum scriam si mai sus, e o chestiune de alegere personala. Acelasi utilaj poate fi folosit in regimuri diferite si trebuie sa tina pentru ca de asta am dat banii pe el. E clar ca cel folosit in regim mai dur se va strica mai repede dar asta nu justifica un consum semnificativ de ulei la un rulaj de 3000km! Un consum mare de ulei la 3000km miroase a defect de fabricatie si a garantie!
Problema mare a societatii noastre este dorinta de a face multi bani in timp foarte scurt; am un amic olandez patron de restaurant - mostenire de familie. Omul are casa (casa in care are restaurantul), 3 masini - una pentru fiecare membru de familie major niste bani la banca si cam atat. Respecta clientul, arunca alimentele vechi. Nu castiga mult - un salariu putin peste medie pentru fiecare membru de familie care lucreaza in restaurant. La noi tendinta e sa micsorezi portia si sa scumpesti de la o luna la alta. Cred ca acelasi lucru se intampla cu afacerea cu ATV-uri; marja de castig ar trebui sa acopere reparatiile pentru acel X% de utilaje care se strica in garantie datorita viciilor de fabricatie; dar e mai bine sa castigi acei bani decat sa ii platesti...
#80
Posted 07 April 2010 - 08:23 AM